Ispitele sexuale. Nu ai nici o scuză pentru căderea ta!

iosif ispita sexualaDar Iosif era frumos la statură şi plăcut la chip. După câtăva vreme, s-a întâmplat că nevasta stăpânului său a pus ochii pe Iosif şi a zis: „Culcă-te cu mine!” Gen. 39:6,7

În clasa a 12-a am făcut pregătire la limba română cu soacra-mea. Este profesoară de limba română. Am mâncat Basmul. Era și prima lecție cred. Vroiam să fac impresie și am învățat foarte bine. G. Călinescu numea basmul cult ca fiind o oglindire a vieții în moduri fabuloase. De obicei eroul, dintr-un mediu lintit, intra într-un conflict. Eventual pare că sca, însă problema se tot se adâncește și apar noi pericole, noi răsturnări de situație.

Având principiul ăsta din ficțiune ai impresia că relatarea vieții lui Iosif este la fel, un basm. Complot al fraților, vândut. Ai impresia că s-a rezolvat, însă apoi este acuzat pe nedrept, târât în închisoare.

O poveste evreiască și musulmană (îs puțin dubioase poveștile astea, însă e interesanta pentru discuția asta) spune că numele soției lui Potifar ar fi Zuleika și că ea era luată la mișto de prietenele sale și ele fițoase că Iosif, un sclav evreu, i-a căzut cu tronc. Ea le-a invitat la un banchet, le-a dat fructe și în timp ce ele decojeau portocale cu niște cuțite, l-a chemat pe Iosif să îi aducă ceva și ele privindu-l, s-au tăiat la degete. Zuleika ar fi zis, No vedeți, cu accent ardelenesc, trebuie să îndur asta zi de zi. Mă rog, fără accentul ardelenesc. Însă ar fi zis restul…

Un tânăr care aparent avea totul. Faimă, putere, autoritate, respect. Un sclav care a ajuns foarte sus. Se bucura de încrederea stăpânului, informații confidentiale și mai presus, era frumos, stârnea și admirația femeilor. Un tanar care după o vreme primește o invitație directa: Culcă-te cu mine!

Să ți se spună asta, dintr-o dată, când nu ești în gardă te poate buimaci. Însă fără să ezite, cu o siguranță ieșită din comun refuză.

Dacă te gândești că Iosif era un fel de gigant spiritual și ca un nor de protecție era deasupra sa, ca serviciile speciale ale Cerului erau în jurul său, te inșeli.

El însă spune NU!

ispitaSi Iosif nu era o mumie..încă. Nu era stană de piatră și femeia asta de obicei obținea ce vroia. El era sclav, sclavul ei de fapt. Ea avea drepturi asupra sa.

Și la vârsta lui. năr, hormoni, primește avansuri de la o femeie mult mai experimentată. Nu sună prea promițător că v-a rămâne curat. În cultura noastră ca și atunci, bărbații sunt văzuți mai degrabă ca cei care inițiază dansul ăsta. Să ți se ofere asta, să vina din partea ei, gădilă egoul masculin.

Oferindu-i-se i-ar fi fost foarte ușor. S-ar fi ridicat și mai mult pe scara asta. Ar fi avut un AS în maneca. Familia nu ar fi aflat. El era un tânăr singur, un om care a fost părăsit de familie care trăieste singur, într-o țară străină.

Va amintiti de fiul risipitor? Viața sa licențioasă a început când s-a rupt de restricțiile morale ale familiei sale. Și astăzi observ o grămadă de tineri în Londra care vin din biserici conservatoare din Romania iar aici își fac de cap. Și parcă n-au nici o limită.

Dacă vreodată vre-un tanar a fost vulnerabil, acela a fost Iosif. Doamna casei îi face invitația însă el refuză. Si cine l-ar putea învinovăți? Era în sângele său. Numai uită-te la Ruben, sau la Iuda.

Ruben s-a culcat cu concubina tatălui sau. Iuda, la fel, un pervers. Fii sai/nepoții săi Zerah și Pereț au fost produsul a ceea ce el credea că e o prostituată.

Simeon și Levi, târâți de impulsuri ucigase, au omorat pe cei din Sihem pentru că Dina a fost tratată ca o femeie ușoară, însă Iuda o tratează pe Tamar la fel.

Onan își satisface poftele sexuale fără a-și asuma responsabilitățile. Nu e o explicatie umana plauzibilă pentru care cel mai vulnerabil dintre toți să spuna NU. Te-ai aștepta nici macar să nu ezite. Fraților nu le pasă, insa unei femei puternice îi pasa. Ei nu l-au vrut, în cineva special îl vrea. Are parte de respingere, lipsă de dragoste, însă aici iat-o pe tavă înaintea sa.

Tot o poveste evreiască ar spune că Iosif într-una din zile o refuză și a început să-i vorbească de Dumnezeu. Ea a acoperit cu roba unul din zeii casei, zicând. Ei bine, Dumnezeu nu va vedea. Insă Iosif i-ar fi răspuns: Dumnezeul meu vede.

Exemplul lui Iosif îmi arată că nu ai scuze. Nu ai nici o scuză pentru căderea ta. Ca așa ești tu pentru că familia ta așa e, că nu te poți controla, că nevasta, că soțul. Nu. Pune cruce tuturor scuzelor tale. Tu ești unicul responsabil pentru căderea ta. Tu ești unicul responsabil pentru deciziile tale, indiferent de contextul din jurul tău, de provocările din jurul tău. Înaintea lui Dumnezeu nu vei avea nici o scuză. Vei fi redus întotdeauna la tăcere.

Ce l-a ținut pe el a fost devotamentul său înaintea lui Dumnezeu. Și ce mă poate ține pe mine și pe tine e la fel. Nimeni nu este imun. Eu nu sunt. Tu nu ti. Suntem la secunde departe de mari căderi. Ce te ține este Dumnezeu. Isus Hristos care este cu tine, așa cum a fost și cu Iosif. Prezent în fiecare încercare din viața ta. Cu astfel de ispite sexuale însă nu ai cum să câștigi decât dacă fugi. Și Iosif a fugit, însă nu a fugit oriunde, a fugit direct în brațele lui Dumnezeu, gasindu-si toată plăcerea în El. Dumnezeu a fost cu Iosif, însă și Iosif a fost cu Dumnezeu.

Marius Zarnescu, Biserica Baptistă Biruința Londra

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Articole și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s