Un specialist în Drept din Timișoara a analizat procesul lui Isus Christos: Vorbim de erori grave judiciare

Un cadru didactic la Facultatea de Drept a Universității de Vest din Timişoara şi avocat, doctor în Drept Comercial, a realizat o analiză amănunţită a procesului în urma căruia Mântuitorul Isus Hristos a fost condamnat la moarte.

Avocatul Lavinia Tec demonstrează că, în doar câteva ore, Isus a fost judecat de şase instanţe, respectiv trei religioase, Ana, Caiafa şi Sinedriul, şi trei instanţe civile: Pilat, Irod şi din nou Pilat.

“Procesul s-a derulat în fața a șase instanțe, am putea să spunem, în decurs de câteva ore. De la miezul nopții până pe la 5:00 – 6:00 dimineața, Isus Christos a fost arestat mai întâi, apoi cercetat, judecat, condamnat și executat. La fel ca și în zilele noastre, sistemele, fie că vorbim de legea mozaică, iudaică, fie că vorbim de sistemul dreptului roman, erau foarte formaliste. Procesul s-a derulat nelegal, în timpul nopții, în decurs de aproximativ șase ore sau nouă ore, nu polemizăm pe această temă, de la arestare până la executare”, explică Lavinia Tec.

Avocatul a explicat că, atât din perspectiva legii iudaice, cât şi a dreptului roman, în procesul lui Isus au fost o serie de încălcări ale procedurilor.

“În ceea ce privește prima fază, în care se aplică legea iudaică, prima problemă este aceea ‘care este fapta pentru care Isus Christos este incriminat, trimis în judecată?’. Cum și-a arogat pretenția de a fi regele iudeilor? Apoi, o altă problemă de nelegalitate vizează constituirea instanței și legalitatea ședinței, pentru că sinedriul s-a întrunit într-o perioadă în care nu era permisă întrunirea. Suntem în sărbătoarea Azimilor, și, potrivit  studiilor care s-au făcut în ceea ce privește legea iudaică, sinedriului îi era interzis întâlnească în preziua unei sărbători”, spune Lavinia Tec.

Specialista în Drept mai arată că şi instanţa civilă care l-a condamnat pe Isus a comis o serie de erori de procedură şi de abuzuri în faţa cărora Isus nu s-a apărat.

“Dacă ar fi să transpunem procesul de atunci în zilele noastre, putem să spunem în mod cert că vorbim de erori grave judiciare, pe de o parte, erori la care s-ar fi putut să nu se ajungă, pe de altă parte, erori care ar fi putut fi reparate ulterior printr-o despăgubire bănească, așa cum este astăzi recunoscută insituția reparării erorilor judiciare. Constatăm niște paradoxuri. Noi l-am acuzat, el ne va apăra. Noi l-am condamnat, noi vom fi amnistiați. El a murit, pentru ca noi să primim viață. Sunt atâtea sensuri pe care le găsim în procesul lui Christos și moartea lui Christos pe cruce”, spune Lavinia Tec.

Dacă în Vinerea Mare, creştinii îşi amintesc de suferinţele şi moartea lui Hristos, peste doar două zile creştinătatea sărbătoreşte învierea din morţi a Mântuitorului, eveniment care constituie şi piatra de temelie a creştinismului.

http://radiotimisoara.ro

1. CINE SUNT CEI CARE L-AU JUDECAT PE HRISTOS?

A. IROD ANTIPA
– guvernatorul Galileii – unde s-a nascut Hristos
– Fiul lui Irod cel Mare, autointitulat regele Iudeilor, sub domnia căruia, timp de 3 3 de ani, în fiecare zi a fost executat cineva, își strangulează soția și soacra
– Este fratele lui Arhelaus, guvernatorul Iudeii, care va fi înlocuit de procuratorii romani, printre care Pilat
– Lider playboy – scandaluri sexuale, adulter cu sotia fratelui sau
– l-a închis si decapitat pe Ioan Botezătorul, care l-a acuzat de imoralitate

B. PILAT
– Guvernator roman cu jurisdictie civila, penala și politica
– După câțiva ani de la crucificarea lui Isus, este trimis la Roma si judecat pt executarea unor peregrini samariteni, e gasit vinovat, exilat si se sinucide

C. ANA
– Fost sef al Sinedriului
– Cel mai influent – dupa 25 de ani in sinedriu, conducerea trece pe rand la fiii sai si la ginerii sai
– Erau proprietarii cabinelor din templu und se sacrificau animale, pentru care se percepeau taxe
– Dețineau case de schimb valutar la templu
– Conducator mai mult financiar decat religios

D. CAIAFA
– Conduce 18/19 ani sinedriul
– Initiaza atacul impotriva lui Isus, dupa invierea lui Lazar
– Oportunist, manipulator

E. SINEDRIUL
– Competențe
– Componenta: 80% saduchei – elita intelectuala, atasata de filosofia greaca
– 20% – farisei, experti in lege, aparau iudaismul de influența straina, in special de influenta romana

2. PROCESUL:

2.1. Șase procese:
– 3 religioase (legea mozaică) , 3 civile ( dreptul roman), între orele 2 AM și 10 AM
2.2. Vicii de procedură
– Încălcarea legii mozaice:
1) Lipsa unei plangeri: care sunt acuzațiile?blasfemie? – ” L-am auzit spunând…”
2) Un discipol – putea fi considerat complice – il tradeaza, fara sa fie si el judecat; or complicitatea este condamnabila ca si autoratul;
3) Arestarea in timpul noptii
4) Judecat în timpul nopții
5) Termene foarte scurt –câteva ore
6) Martori mincinosi
7) Auto – incriminarea nu era suficienta
8)Lipsa apararii
9) Vot viciat
10) Lipsa de imparțialitate a instanței – cei ce-L urau faceau parte din Sinedriu
11) Cvorum viciat– Iosif din Arimatea și Nicodim nu au fost convocati, desi erau membrii in sinedriu, dar credeau in Isus

Încalcarea dreptului roman:
1) Lipsa unei plangeri penale: care sunt acuzațiile?tradare? – lipsesc
2) Dupa primirea plângerii, procurorul stabilea termenul pentru o intalnire privata între el si acuzat – regulă care nu s-a respectat
3) În fata procurorului se lua declaratia invinuitului, avea loc o cercetare prealabila, abia apoi era pus sub acuzare si trimis inaintea judecatorului – regulă încălcată
4) Se stabilea termenul pentru judecata si juratii – regulă încălcată
5) Hotararea de condamnare era simbolizata prin punerea pietrelor negre intr-o urna, iar cea de achitare prin punerea unor pietre albe – regulă nerespectată
6) Nu putea fi judecat de 2 ori pentru aceeasi fapta – regulă încălcată
7) Martorii mincinosi nu erau permisi – regulă încălcată
8)Recunoasterea putea sa produca efecte juridice împotriva acuzatului – regulă încălcată
9) Hotararea nu se putea pronunta in alt loc decat in fata Curtii, nu in public, nu in afara Curtii – regulă încălcată

2.3.Verdict:
– cele trei instanțe religioase ( Ana, Caiafa si Sinedriul): VINOVAT;
– cele trei instanțe civile ( Pilat, Irod, din nou Pilat): NEVINOVAT
Pilat nu-l gaseste vinovat, dar incalca regulile de procedură ale dreptului roman, nu-și asumă responsabilitatea de a-l elibera dupa ce l-a achitat, ci îl da pe mana multimii – abuz si erori judiciare

3.APĂRAREA LUI HRISTOS

– Replici scurte
– recunoastere
– tacere
– ar fi fost un martor perfect în alte procese

– un alt Isus fata de cel care tinea predica de pe munte, potolea furtuna, curata templul, invata, tinea discursuri de la cele mai simple pana la cele mai sofisticate

– Își cunoștea misiunea care trebuia dusă la îndeplinire

4.CONCLUZII

– Sistem judiciar, politic, religios – corupt
– Tradare, penitență, iertare ( Iuda, il tradeaza pe Isus, se căiește dar se sinucide, probabil pentru că nu credea în harul iertării; Petru il tradeaza, se caieste sincer, este iertat și devine unul dintre cei mai importanti apostoli)
– Manipulare – inlfluențarea maselor
– Judecata pamanteasca vs judecata divina
– Isus nu era regele unui tinut, stat, teritoriu administrativ, geo-politic, ci era rege intr-o alta imparatie: cea dinlauntrul nostru ( a spus-o chiar El), regele inimilor
– Împlinirea unei profetii
– Hotararea de condamnare la moarte fusese luata în Cer, cu mult timp inainte de a se da pe pamant (Fapte 4: 23-28) ; apărarea și-o pregatise probabil în gradina Ghetsimani;
– Un proces al umanitatii: a fost judecat în locul nostru, pentru pacatele noastre și a luat pedeapsa noastra
– A venit sa implineasca legea, care prevedea ca plata pacatului este moartea
– Dincolo de condamnarea la moarte se afla gratierea Divina; dincolo de lege, este harul divin, care se capata prin credinta;
– Pe pamant, un nevinovat este condamnat la moarte – Isus- și un criminal este eliberat – Baraba
– Între cer si pamant – pe cruce – un talhar condamnat la moarte prin crucificare trece de la moarte la viata impreuna cu Isus, pentru ca a crezut ca Hristos este Fiul lui Dumnezeu. Ultimele cuvinte ale lui Isus pe cruce, care sparg orice bariera pe care o are mintea omeneasca, sunt adresate unui condamnat la moarte si conțin o promisiune personala, pe care Isus nu a mai adresat-o nimănui pana atunci:” Adevărat iti spun, astăzi vei fi cu mine in Rai”

5.SEMNIFICAȚII

Dumnezeu sparge tiparele gandirii umane:

– Isus – Rege și rob – a venit în lume în umilinta, într-un mod nedemn pentru un rege și a plecat din lume în același mod, umilitor; nimeni nu l-a protejat de Irod la nastere; nimeni nu l-a apărat la proces de cei care au urmărit să-l condamne la moarte; a tacut pentru ca stia ca noi suntem vinovati; a murit pentru ca noi sa primim viata vesnica; deși Rege, ne-a slujit ca un Rob pana la capat; deși nimeni nu i-a fost avocat la proces, el va fi avocatul nostru atunci cand vom fi judecati de Dumnezeu Tatal

Avocat Lavinia Tec

Reclame

Despre Administrator

Biblia este GPS-ul meu
Acest articol a fost publicat în Anunturi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s